17 desember: Hvorfor miljø?

Hva tjener jeg på denne miljøsaken? hvorfor må jeg betale mer penger for en miljøbil? Hvorfor er «miljøvarer» dyrere? Hvorfor skal noen tvinge meg til å tenke miljø?

Jorda

Dette og mye annet er idag holdningene til mange mennesker. Det har desverre blitt slik i dag at man setter seg selv og sine høyere enn alt annet i hele verden. Det at folk sier ting som » Det er tross alt mye viktigere at jeg betaler mindre og at familien for mer til overs enn at jeg betaler mer og gjør 0,0000000000001 promille for miljøet «. Det er leit at folk skal tenke slik. Derfor skal jeg nå idag prøve å forklare hvorfor miljø faktisk er en bra ting, og hva man kan gjøre:

Miljø er det som er rundt oss. Se for deg huset ditt. Vil du at det huset skal ha tette og isolerte vegger som ikke råtner, stinker og har masse drit i seg? Tenkte jeg det ikke! Det vil også med andre si at du må bruke mye tid på dette huset. Du må også bruke penger på det, enten det er på småting som fliser til badet, eller om det er isolasjon, rør, maling, mur eller hva det skulle være.

Se for deg at dette huset ditt er jordkloden. du har to alternativer.
a) En ødelagt jordklode
b) en fungerende jordklode

Alle vil si at man ønsker en jord man kan leve på, men går man lenger enn det og spørr hva man ønsker å gjøre sier mange det jeg har skrevet over. » Da er det ikke bare mitt, alle andre kan bidra, så lenge jeg slipper det». En vanlig tanke blandt mange.

Jorda må pleies. Den må gjøres noe med. Den styrer seg selv, og vi må begynne å oppføre oss mer som indianere. Jorda er vedifull, og når vi holder på slik vi gjør nå driter vi lenge i buksa. Ny quiz. Hva er viktigst?

a) Å legge inn tiltak som gjør det enklere og obligatorisk for bedrifter og folk å tenke miljø og rettfedighet?
b) Få billigge bananer fra amerika
c) Drite i alt og leve

Setter jevlig pris på om folk svarer på disse spørsmålene og kommenterer det.

Miljøet eller verden kan ikke fikses på et år. Jeg tror ikke biodisel løser noe særlig. Jeg tror ikke bare det handler om utslipp som selvskap har, selvom det er en stor faktor. Det jeg tror det handler om er folk. Folks tanker om at dette er en umulig oppgave, at det ikke angår dem, eller at det er for dyrt.
Jeg har vokst opp i en «miljøprakt»familie. Vi ble aldri kjørt til trening, nabobym venner eller hva det enn skulle være. Vi måtte enten gå, sykle, eller reise kollektivt. Dette burde være en tanke flere foreldre burde tenke. Gi meg et GODT argument for å kjøre bil til alt som er?

Det er små ting som dette jeg mener er noe av det viktigste. Folk må forandre måten å leve på. Vi må ha mindre forbruk, DRITE i cheeseburgere, la bilen stå. Slike ting. Det er små ting, men hvis 1 million mennesker gjør dette (bare for å ta et tall) blir det en stor forskjell.

Spørsmålet er da bare følgende:

ER DU GIRA PÅ Å VÆRE MED PÅ DETTE?

u better be!

2 tanker på “17 desember: Hvorfor miljø?

Legg igjen en kommentar