Homofili og homofobi

n1065541874302300683081
To homofile unge iranske menn som blir hengt

n1065541874302300693303

Det røde viser områder hvor «praktisering av homofili» er ulovlig, og straffen  kan bli dødsstraff.

Jeg kom over noe på internett om hvordan homofile blir drept og forfulgt på det groveste i flere land i verden. Situasjonen er helt uholdbar for mennesker, fordi de må leve med legningen sin i skjul, ofte hele livet sitt. Mange land har jo arrangerte ekteskap, noe som gjør det totalt umulig. 
Jeg mener i motsetning til (dessverre) at homofili ikke er noe negativt, tvert i mot. Alle mennesker har grunnleggende behov, f eks det å kunne ha den legningen man har, uten å bli undertrykt.  
Jeg er helt sinnsykt oppgitt over hvor homofobisk samfunnet idag er, også Norge. Vi i Norge snakker ALLTID om hvor flinke vi er, mens vi peker på feil andre nasjoner har. Vi burde kanskje begynne å se på oss selv, og oppdage de diskriminerende holdningene vi har. Alle mennesker skal kunne få elske de de vil, uavhengi av kjønn. Dermed støtter jeg en likestilling for homofile i verdenssamfunnet.

Jeg vet det er fryktelig mye uenigheter i det jeg sier. Men jeg står ved det jeg står ved. Jeg vil veldig gjerne at folk komenterer. Da kan vi diskutere.

Én tanke på “Homofili og homofobi

  1. Jeg er så enig med deg som det går an å bli! Homofile har akkurat like stor rett til å elske hverandre som alle andre har, og de som mener noe annet er nesten på grensen til det jeg vil kalle primitive og trangsynte. Bra blogg! 😀

Legg igjen en kommentar